onsdag, april 22, 2009

Allt har varit

Påsk, städdag i området, solsken, iskalla morgnar, och mycket mycket mer.
Det är just inte så mycket. Allt har liksom varit.
Vet inte riktigt vad som återstår, just nu är det "like a frozen minute".
Allt står liksom bara still och det blir just inte mycket mer.

Ska försöka ta tag i en del högar idag, sopsortering gör att hallen gror igen, för där samlas allt som ska iväg till olika ställen. Papper, kartonger, plastburkar och glas.
Och i köket ligger spånet i drivor, blandat med kaninpluttar...
Städtanterna från rent hus skulle få spader om dom kom på besök. Det gör dom nog inte.
Kanske lika bra, då slipper jag skämmas.
Nä, tar tag i det och går iväg med skiten, behöver i alla fall inte åka bil för att kasta.

Berget med tvätt har jag i ändå lyckats hålla på en bestiglig nivå dvs jag har kört maskin efter maskin och vartefter det torkat delat ut till resten av familjen. Och i skulle sett mitt kylskåp för bara nån vecka sedan, så rent och snyggt, nästan värt en belöning.

Aja, ut och huttra. skogen väntar och där är det säkert både varmare och trevligare än hemma hos mig just nu. Av en vän fick jag en del bilder på mer eller mindre fiffiga japanska användbara artiklar. Här är en av dem. I brist på bättre...


Ha en bra dag// M

1 kommentar:

Anette sa...

Skönt att höra av dig igen, ett tag trodde jag att du kanske övergett tvätthögen för skogens tystnad. Undrar om den där högen någonsin försvinner? När barnen flyttar hemifrån kanske ...

Hoppas att du får en skön dag i skogen, i Skåne bråkar våren med vinterkalla mor'nar om vem som egentligen bestämmer. Våren vinner nog även detta år.
Kram på dig