onsdag, november 05, 2008

Hmm, första eller sista?

Lussebulle.
Hittade vi i frysen igår. Ett stort prästens hår. Egentligen bakat till förra julen men bortglömt i frysen. Så idag har vi smaskat på säsongens första lussebröd, eller förra säsongens sista.
Hursomhelst så var det gott och inte torrt alls efter en snabb vända i mikron.
I slutet på månaden skall vi åka och baka på nytt, vi brukar ju ta en helg och baka hela julbaket, pepparkakor inkl hus och lussebröd samt diverse julgotter. Ja det blir mycket på en gång men det blir bara en gång i gengäld och så är vi många som bakar och då går det undan.

Det blir bra, det brukar bli bra. Fast man är alldeles slut när man kommer hem igen.

Pepparkakshus av 2005 års modell.
Egen design av pappa/morfar/farfar.

Det var allt för idag, sov gott och ha en bra dag imorgon//Marie

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag längtar redan och hoppas att alla kommer, skriver långa listor vad jag ska handla. Pappa ska sätta upp lampor och ni ska få ta våran gamla säng (som jag inte vet vad det är för fel på, men han ska ju ha en ny så okay att vi stäler upp våran gamla för det är absolut inget fel på den.
Pepparkakor, lussebullar och ngn liten gullig muffins har jag tänktom du har tänkt mer så får du tala om vad jag ska handla. Kommer ni på fredagkväll gör jag smörgåstårta det brukar bli bra. det här vart jättemycket så vi måste kanske prata med varandra också.
KRAM från MAMSEN

Anette sa...

Men vilken bra idé att samlas och baka och fixa allt på en gång...
Och smörgåstårta som är så gott...
Jag tror minsann att jag ska sno idén och åtminstone få hit syrran..

Det måste ju bli så mycket roligare, framförallt att städa undan efteråt.
Kram i skogen