tisdag, november 18, 2008

Kantareller, punka och gnäll.

Hallå världen!
Nu har det hänt igen, Marieiskogen tappar lusten och allt går åt pipan.
Massor av jobb och strul i skolan, familjen halkar på efterkälken, tvättberget växer kolossalt och disken svämmar över.
Kallt och skrapa rutor, punka på toppen av det också. Skrutt!
Nä, fredagen var ingen bra dag. Allt gick bra i skolan i alla fall.




Söndagen var jag ute och plockade mig en hink med kantareller... GULA...



Jo, jag lovar! Inget skoj alls, sånt skämtar man inte om.
En hink med gula kantareller och trattisar, i NOVEMBER!
Hallå däruppe, ok att du spar på energin men alltså, kantareller ska komma i augusti ju.
Fått något om bakfoten kanske?
Jaja, det blir välan vinter ändå vad det lider antar jag och det var faktiskt något snöliknande i luften när jag kom hem.
Men ...

Hm, veckan som redan börjat blir det att ta tag i andra bitar här hemma. Sånt som inte sköter sig självt om man säger så, ingen annan heller- förbaskade Inga!
Tror att jag kryper upp i soffan med en kopp varmt te igen.
Egon får symbolisera dagens känsla:


Ha det gott// M

1 kommentar:

Anonym sa...

Från Mamsen!
Vilka härliga kantareller. Vi har inte lyckats hitta så många och lingon köpte jag faktiskt på marknad i Öregrund så Eln, Oskar och jag har gjort bästa lingonsylten i veckan. Annars så är jag ganska förkyld och det hörs inte så mkt närjag öppnar munnen, men det ska väl ordna sig til nästa vecka hoppas jag. jag har sagt ifrån mig smånyllena så lämge jag låter så här. Hälsa alla dina och krama dem från mig. Ringer i helgen eller nästa vecka för vidare planering.
KRAMAR TILL ER ALLA. Längtar efter er!!
MORMOR