fredag, maj 15, 2009

Fullspäckat

Allt är rätt okay, egentligen.
Sitter i min svettiga morgonrock och kan inte sova.
Det är mycket nu.
Mycket jobb alltså.
På flera olika skolor.
I alla möjliga ämnen.

Och hemma är det rätt okay också.
Fick ny vattenmätare i onsdags.
Mannen hemma och tog emot bytargubben.
Jobbade själv.
Fick ny dator i onsdags också.
Jättefin! och lätt, flyttbar.
Och det bästa av allt: Den är bara min...

I skogen är det grönt och fint, den där första
späda vårgröna tiden är väldigt aktuell just nu.
Gäller att ta den tillvara.
Det ska jag göra i helgen.
För nästa vecka är mer fullspäckad än på länge.
Med arbete och trädgårdsprojekt och läkarbesök
och kontroller till höger och vänster.
Varför blir det alltid så?
Allt på en gång liksom.

Nu är klockan över fem, det är ingen idé att
gå o lägga sig igen.
Jag tror att jag ska klä på mig, dricka en kopp te
och fixa frukost till alla djuren och familjen innan
jag drar iväg till skolan för ännu en hysterisk heldag.
Har jag tur kommer jag hem före klockan sex...




Godmorgon världen!!

Inga kommentarer: