torsdag, maj 28, 2009

På måndag ska jag vara ledig!


En ledig dag.
Äntligen.
Vad jag längtar. Tills på måndag alltså, hoppas det blir en bra dag med mycket sol.


Då ska jag:
  • gå i skogen med en vän, oavsett väder

  • Plocka tvätt i hela huset

  • baka

  • städa

  • måla lite

  • städa kylskåpet

  • sova middag

  • läsa en bok

  • plantera lite plantor i krukor och rabatter

Eller också tar jag bara dagen som den kommer och gör det jag känner för...

Nåja, det var skönt att gå iväg och bara vara på ljuspartyt igår. Behövde det. och imorgon är det fredag. Då ska jag baka muffins med fyrorna på hemkunskapen, det blir bra.

Här har det regnat till och från hela dagen och det är bra, då behöver vi inte vattna. Vi behöver inte gå ut heller, fast det gjorde jag ändå. Bara en kortis med alla sorterade sopor som landat i hallen, men ändå.

Nu är det duschen nästa och sedan zova zova zova.
Natti, natti// Marie

2 kommentarer:

Anette sa...

Hu jag blir ju trött bara av att läsa hur mycket du jobbar. Å det där med att tjata på övriga medlemmar i hushållet .... det är ju bara HUR trist som helst.
Jag har dragit det till ytterligheten och anlitat en städfirma! Maken ska veckopendla en längre period och jag VÄGRAR göra allt själv. Sån är jag, det kan du ju alltid hota make och barn med ... "Akta er så att jag inte blir som skånskan"
Ha en underbar ledig dag och ta dagen som den kommer.
Kram

Anette sa...

Nu hoppas jag att du haft en riktigt skön ledig dag :)