söndag, juli 05, 2009

Allt och ingenting

Morgon i skogen, är ensam hemma. Skönt och lite tomt.
Frukost med en god bok, planerar min dag.
Vad händer?
Jo, idag ska jag:
  • dammsuga och moppa
  • gå en promenad
  • övningsköra (hämta son från övernattning med kompisar)
  • plocka undan all ren tvätt

Säkert är det en hel massa mer som behöver fixas, men det blir i så fall bonus. tänker inte vara överambitiös och tro att jag ska hinna det o det o det . . .

Håller på att göra iordning gardinerna också, dom är för långa och släpar i golvet, det samlar en hel massa damm! Fast det blir nog inte klart i dag ändå så det kan vänta. Så får vi se när familjen droppar in från alla olika håll. Sonen ska jag ju hämta framåt eftermiddagen och pappan kommer nog sent i kväll eller tidigt i natt. Dotter blir nog borta någon vecka till, hon är på sommarjobb hemma hos mormor och jobbar med hushållsnära tjänster (läs pusta fönster, vattna blommor, rensa rabatter osv).

Det verkar som det blåser lite idag, det är inte riktigt lika varmt som det har varit de senaste veckorna. Skönt men jag saknar värmen.

Ha en bra dag // Marie

Inga kommentarer: