tisdag, juni 30, 2009

Sommar = Hetta

Ja, efter allt det där kalla och blöta så blev det äntligen sommar, och det med besked.
Varför kan det aldriv bara vara lite lagom kallt eller lite lagom blött.
Nä, om det ska regna så regnar det så att det närmast liknar översvämning och om man längtar efter lite värme, ja då ska det nödvändigtvis bli värmebölja!
Just nu är det så varmt att jag helst är inne, fast det går inte eftersom djuren måste ut och då måste dom passas. Annars kommer grannens elaka katt eller andra grannens hopplösa hund. Och vad som händer då vill ingen tänka på.
Igår hade vi ena grannkatten här och skrämde slag på Egon, fast han är rätt tuff vår kanin, han stampar jättehårt i marken och ställer sig och blänger livsfarligt på inkräktaren och sen väntar han på att mamman ska komma och kast ut kattf-n. Tur att katten inte är så stor eller gammal.
Marsvinen å sin sida kravlar sig under sitt hus och där når varken hundar eller katter dom.
svalt och bra är det också, ny favoritplats.

Växterna slokar i hettan och jag vattnar vareviga kväll.
Rabatterna växer igen och jag har väldigt dåligt samvete för att jag inte rensar, men jag orkar faktiskt inte! Det är alldeles för varmt.
Dessutom har jag brännt mig på bakbenen idag. Det lär kännas i kväll kan jag meddela.

Tror att jag ska kila ner till sjön för ett kvällsdopp när det blir lite svalare.
Kanske sonen och vän har lust att hänga med. Vi får se.

Ha det gott i sommarvärmen// Marie

1 kommentar:

Anette sa...

Då är det inte bara här nere i söder det är varm och klibbigt...och du kan känna dig lugn angående rabatterna. Jag har en stooor som är i stooort behov av en rensning men jag håller med dig, man orkar helt enkelt inte!