tisdag, juni 02, 2009

Händelserik dag

Sitter med en kopp kaffe och har precis lyckats sitta still i mer än 5 sekunder...
Har haft en sån där flängig dag igen.
Började med att skaka liv i ett barn och köra iväg till tåget strax efter sju, brukar inte skjutsa till tåget men man måste vara juste någon gång ibland, eller hur?
Kom hem och läste tidningen till frukost, hade dagens enda lugna stund...
for iväg till stada för att äta lunch med en kompis som jag inte sett på länge. Vi brukar träffas någon gång då och då, och nu var det ett tag sedan. Mysigt.
Nästa anhalt var skolan där jag skulle hämta inköpskort för att därefter åka till affären och inhandla veckans varor till hemkunskapen i skolan.
Packa upp och plocka in inhandlade varor och plocka fram attiraljer till dagens första och faktiskt enda lektion. Vilka sura, ilskna ungar jag träffade sedan då, när dom fick reda på att det var städning idag... Ända tills dom fick reda på att dom skulle få glass när dom var klara. Då blev det andra tongångar.
På vägen hem var jag tvungen att tanka och handla till mitt eget hushåll, det känns faktiskt ganska fånigt att gå och handla flera gånger om dagen...
Väl hemma satte jag igång att baka och sen fick jag skäll för att jag glämt bort att jag lovat att åka till simhallen med dotter - nåja, jag hanndet medan brödet jäste och lagom tills vi kom hem så hade brödet jäst jättebra, bara att sätta in i ugnen. Nu har vi provsmakat och godkänt baket.
Det ska vi baka igen, med linfrö och vetekli och andra nyttigheter.

Kaffet är slut, dagen likaså, jag känner mig som körd genom en mangel och det är dags att sova.
Imorgon är en annan dag...
Nattinatti hela världen// Marie

1 kommentar:

Anonym sa...

hello
Du har det flängigt värre verkar det som.......skönt att du ibland har lediga dagar så du kan hämta andan.
Kram