söndag, oktober 04, 2009

@ - Kanelbulle

Japp, jag har kanelbullat!
Printessan har varit hemma och bakat kanelbullar, då finns det ingen återvändo, hur mycket man än känner att det inte behövs fler kanelbullar...
Man äter bara helt enkelt.
Och gillart, för det är gott ju med nybakta kanelbullar.
Får ta en extrapromenad någon dag istället.
Mer då?
Jo, mycket jobb har det blivit.
Har fått ett mycket speciellt uppdrag.
Är ju nästan klar med lärarexamen, drar ju lite fortfarande med tråkig uppsats som inte riktigt är klar... (Ja, jag vet. och nästan skäms. )
Hursomhelst så har jag fått jobb i en klass som någonsorts kombinerad resurs/elevassistent/kompanjonlärare.
Vad gör man då? Jo, man jobbar häcken av sig med ungarna, planerar alla raster tillsammans med fröken och rapporterar till rektorn på fritiden hur det går för eleverna.
När man är "ledig" så funderar man ut nya uppgifter, läser specialpedagogik och planerar kommande vecka.
Dessutom så ska man sköta hus o hem o tvätt och mat...

Ibland blir jag SÅ trött.

I dag har vi plockat plommon, på marken och från trädet.
Det började regna och blåsa så vi måste gå in igen.
Sen tänkte vi gå ut o gräva lite men han jag bor med är så rädd för att bli blöt.
Vi får se, kanske kan jag övertala honom i alla fall.

Mera jobb imorgon.

Ha en bra vecka// Marie

Inga kommentarer: