lördag, december 19, 2009

...

Hejsan hoppsan Kerstin!
Med snökaos utanför fönstret och en envis nästäppa som egentligen sitter i halsen har jag nu donat med min surdeg.
Kan inte säga att jag bakat ut den, för det är så helt annorlunda med surdeg.
Just nu står den på jäsning i väntan på att komma in i ugnen. Blir resultatet bra så kommer jag nog att fortsätta baka med surdeg. Men då måste jag nog "killa en hel massa darlings"...
Printessan kom hem igår efter en del om och men. Bussen försenad, olycka inne vid södra station som gjorde att tåget blev kraftigt försenat.

I eftermiddag blir det en shoppingrunda för även om man inte mår helt bra så finns det saker som man måste, inhandling av mjölk är en av dem med ett helt gäng kalvar i hushållet.
Hoppas även få tag på en eller annan julklapp i nåt obevakat ögonblick...

Ha en bra dag // M

Inga kommentarer: