torsdag, februari 24, 2011

På väg till Paris

Jag är på väg till Paris. Hemma ser det ut så här en vacker solig dag:








Promenaden går genom skogen på vägar som denna, inte helt illa men ganska halt och just nu skitkallt!



Om kanske en vecka eller så har jag kommit till Köpenhamn. Då har jag gått 62 mil. Och sen är det "bara" 92 mil kvar.

Min resa startade i slutet på november förra året. Mest av en slump faktiskt. Ramlade in hos Ting en kväll och nappade på utmaningen.

Det går trögt ibland, ibland går det inte alls. Men sakta men säkert kommer vi frammåt i vår egen takt, t om jag...

Och en sak är helt säker: om inte grannens knäppa Alva som ramlar omkull i njutningsrullningar i varenda snödrivaOm hon och grannen inte varit, då skulle det varit ännu svårare att komma ut. Och just nu den här perioden som varit så känns det ganska skönt och duktigt att ha varit ute o gått nästan varje dag. *skryter bara liite*
Men det måste erkännas att det känns som det ska bli rätt skönt med lite mildväder till helgen, men dom har ju haft fel för...
Vi håller tummarna!
Natti natti.


1 kommentar:

Fru Gårman sa...

Alltså. Du får ladda ner min låt att lyssna på under promenaderna. då kommer man fram mycket snabbare, man gör ju vad man kan för att komma undan sången ju. hihi... :D