måndag, oktober 06, 2008

Lite allt möjligt

I går vaknade vi av att det blåste som sjutton. Soffan kanade hit och dit över uteplatsen innan den slutnigen åkte i diket... Egons sommarstuga stod säket och stadigt, inte ens taket blåste av, kaninhus med kvalitet kanske?



Många svampar kvar i skogen, hann inte/hade ingen lust att gå i helgen. Hade annat att göra.




Letade hösttecken med ungarna i skolan förra veckan. kolla vilka färger!


Tomtegumman som min pappa fick har fått sällskap, inte kan hon flytta hemifrån alldeles ensam heller... Nu står dom här i fönstret och väntar på att flytta. kanske till helgen, eller så.
Det var allt för just nu, nej förresten- jag slänger in en försmak av halloween också.

Den här lyktan av pumpor och spöken har jag nyligen fått färdig, det hör till en som är lite mindre också. Sonen som är väldigt skeptisk mot målade ögon utbrast:

"-Men dom ser ju snälla ut!" Och visst gör dom det?

Det är lite mysigt att tända ljus och fina lyktor nu när det är så mörkt på kvällarna . Mer bilder kommer säkert vad det lider.

Köket blev jättefint efter storstädningen och gardinbytet igår. Nu är det gräsklippning i solskensväder som gäller.

Ha en härlig dag// Marie

1 kommentar:

RANA sa...

Hej du i höstrusket. Tomtarna var supergulliga; jag ska tipsa min kompis Fotografen. Hon kanske redan har gluttat, vad vet jag.

Japp, läckra höstfärger, läckra små snälla spöken. Och du, vilka gudomliga kantareller. Höstbildernas höstbild.

Jag läste nedan om näsan över ytan-kampen. Gumman. Jag lovar att jag vet hur det känns, även om jag inte är där längre. SKickar massor av varma styrkekramar.

/Rana