lördag, oktober 04, 2008

Gnäll gnäll gnäll...

Försöker förtvivlat att hålla näsan ovanför vattenytan...
Mycket är helt ok, sen plötsligt så faller allt pladask.
Jag har jobbat tre dagar den här veckan och tre dagar förra veckan. Nästa blir det två dagar och efter det kanske en.
Hösten har kommit på allvar och jag fryser om fötterna, det är bra- för då vet jag att fötterna fungerar. Vi har haft fina dagar och en del med lite regn. Skrapade frosten av bilen i tisdags morse, första gången- det är nu det börjar.
Dotter är ute på prao och kvittrar som fåglarna när hon kommer hem. Det är bra. Glada barn är bra.
I går kom så äntligen det efterlängtade handledartillståndet - imorgon ska vi ut och börja öva.
Mycket bra saker som ni ser och ändå så är jag inte nöjd.
Vill inte deppa ner mer utan ta tag i saker.
Imorgon ska vi ta bort sommargardinerna i köket och göra en helsanering så att det blir rent och snyggt. Det behövs.
Ska bli skönt att ta tag i nåt rejält och få lite ordning på nåt ställe i alla fall...
Kanske hinner vi med en sväng ut i skogen också, vore bra och skönt men min man anser att jag är så himla dålig på att gå ut på promenad.
"- Du bara hittar en massa svamp att plocka hela tiden!" säger han irriterat.
Fast han har börjat gilla att äta svamp igen, nästan varje dag äter vi svamp i någon form.

Ha en bra dag // Marie

1 kommentar:

Anette sa...

Hmmmm.....man måste få gnälla ibland, så är det bara.
Det är när man själv tycker att man gnäller för mycket som det är dags att göra något åt det hela och jag tror att det är det du gör just nu...
Och hälsa gubben din att svamp är JÄTTESVÅRT att hitta....och FANTASTISKT gott att äta :)

kramar från Skåne