måndag, september 29, 2008

Krångel med bredband

Har jag haft i flera dagar nu, blir skogstokig!!!
Nu verkar det som det funkar en stund i alla fall.
Jag har krångel med kameran också, eller också kan det vara skit bakom knapparna... Inte riktigt säker på vilket. Men den som väntar på något gott...
Vilken dag som helst kan det hända att det rasslar till och kommer en hel massa bilder.
Till dess får alla ge sig till tåls, imorgon börjar en intensiv period med jobb igen. Ska ha en trea och vara textilfröken och engelskalärare och lite smått och gott. Det är skönt att ha lite att pilla med och bra att man vet hur det går till med diverse aktiviteter. De lärare jag ska vicka för har ringt och berättat vad de hpller p åmed och vad de vill att eleverna ska fortsätta med, det känns bra. Och som vanligt lyckas jag få en klass som behöver ut i skog och röra på sig! Det är väl en himla tur att det liksom är min grej? Ska ut och kika på höstlöv och träd och prata barr och kottar, det blir bra. Kanske hittar vi en eller annan svamp också (hoppas, hoppas).

Sen är det ju målarkväll imorgon igen, då blir det en del saker som får flytta hem på riktigt. Hoppas på bilder då.

Så länge visar jag en kula som jag målat, det ska bli en lampa så småningom, ska ta en bättre bild när den är helt klar och fått sin riktiga plats. nu är den bara upphäng tillfälligt i stök-köket, det går att ställa den på en liten snöhög om man vill och jag har inte riktigt bestämt mig för hur det ska vara. Kolla spröjsarna på fönstren! Dom var inte helt enkla att få dit...
Ha en underbar morgondag// Marie

Inga kommentarer: