fredag, september 05, 2008







Hejsan hoppsan!
Nu vart det visst ett uppehåll i bloggandet igen, motivationen har inte varit så särskilt bra ett tag. Ville visa min senaste virkade duk som blev ganska så häftig, den är gjord av ett antal runda bitar och hopsydd. Jag avskyr att sy ihop och montera men den här var faktiskt rätt ok att göra. Är nöjd med resultatet också.

Flugsvampar utan prickar, visst är dom ganska snygga? Skänker en tanke åt kvinnan som avled i svampförgiftning, trots att hon varit på sjukhus och sökt hjälp. Vad tänker hennes anhöriga och desom skickade hem henne, vad tänker dom? Måste vara förskräckligt för alla parter. Men viss är dom vackra?

I alla fall bra mycket snyggare än många andra saker som växer i dikena,

köttgryta med potatis t ex...

Jag har ju beklagat mig förut över saker som ligger slängda i dikena, jag kan liksom inte släppa det. Tycker att det är SÅ störande. Tror att jag skulle kunna samla burkar och flaskor dagligen och få ihop en hel förmeögenhet i pant. Det kanske jag skulle göra, ekonomin är som sagt inte den bästa... Fast det är ju inte pant på barnmatsburkar förståss.


Trevligare ämne är då solrosen jag har i trädgården, kolla in färgen! Ganska å läcker?

Gillar den och hoppas att jag ska kunna få likadana nästa år men ska försöka sätta dom på en annan plats då.


Potatisen har gått i blom också, jag har nog aldrig sett lila potatisblommor förrut men dom här var så fina att jag tog en stor bukett och ställde på köksbordet häromdagen. Det var ursnyggt och ganska förvånande. Jaha, potatis?
Dom stod inte så länge men dom var himla snygga tycker jag.


I går var det en sån där varm och skön sensommardag som man längtar efter när det börjar bli höst. Herr Egon fick komma ut och lufta pälsen ett tag, och det kan jag berätta att en kanin på grönbete är som fisken i vattnet. Han stortrivs med andra ord. Han letar efter sina kompisar

marsvinstjejorna men dom fick inte gå ut för det blåste rätt ordentligt trots att det var varmt. Dom är lite känsligare och det är svårare att hålla koll när dom är ute. Vi litar inte riktigt på kaninpojken...

Annars är det inte så mycket som händer, rådjuren hälsar på så gott som dagligen och smaskar äpplen hos grannen, vindruvorna växer så det knakar och livet går sin gilla gång.
Nu ska jag ta och sätta fart med disk och tvätt, senare blir det promenad och sen är det nog dags att ta tag i lite andra bitar som hänger löst hör i omgivningen.
Ha en skön helg //M

3 kommentarer:

kullervilla sa...

Håller med om att det kan se hemskt ut i naturen, förstår inte riktigt varför man skräpar ner. Ibland när man stannar på rastplatser ser det ut som folk dumpat hela hem där.
Älskar att titta på fälten med blommande potatis de är så vackra men har aldrig tänkt på att plocka in dessa blommor :=)
Härlig virkad duk du gjort…
Kramiz //kullervilla

Anette sa...

Inte nog med att du kan snickra ett cykelställ....du virkar fina dukar oxå :)
Jag håller mig till stickandet MEN håller med om att monterandet är skittråkigt. Just nu har jag
1 kofta, 1 poncho och 1 sjal som ska monteras.....

Jessica sa...

Hmm....blir alltid lite avis när jag ser snygga saker som folk har pillat ihop själv. Har alldeles för dåligt tålamod för sånt.......
Kram

ps. blommorna var himla fina.