lördag, september 27, 2008

Lycklig!

Igår var jag ute och åt middag på en restaurang i stan. Ja, alltså stan i min närhet, inte Stora staden utan - ja, ni fattar säkert...
Det var en mycket trevlig middag med några av mina goda vänner. Vi åt gott, mycket och dyrt. Vi pratade mycket, skrattade gott och hade helt enkelt jättetrevligt.
Mitt i middagen ringde mamma och talade om att hennes ryggoperation gått bra, det kändes skönt och hon lät verkligen lättad om än något trött och sliten- fast det är nog ganska naturligt när man legat på operationsbord i 4-5 timmar och sedan antagligen fortfarande är lätt narkosad ganska länge efter. Ska ta och ringa lite senare och höra hur läget är. Känns ändå bra att det verkar ha gått bra.

Tänkte att jag skulle visa lite skogsbilder:


Inte världens bästa bild, men världens bästa skog att leta svamp i. Hittar nästan alltid någonting som hamnar i hinken. Kolla dom här:

Ligger numera i frysen och väntar på vintern... MMMM!

Nu drar jag iväg till måleriverkstan, kanske blir det mera bilder när vi kommer hem. Har lite att visa hm, hm, hm.

Ha en bra dag// Marie

2 kommentarer:

Jessica sa...

Vad skönt att höra att du mår bättre!!!
Det glädjer mig. Ja du....svamp.
Det är gott. Men jag e så förbannat dålig på att hitta de små liven. Trattisar, karl johan och vanliga kantareller e mina favvisar. Men solgul slemskivling e oxå god. Tycker det är mysigt att gå och leta även om det inte brukar bli så mycket.
Kram

Anette sa...

Jessica och jag har samma problem, vi älskar svamp men hittar ingen utan våra kära föräldrar.
Men visst är det gott....oh torkade trattisar....mums

Du är duktig du Marie, målar, fotar och håller på. Var får du energin från?