söndag, september 07, 2008

Helgfacit

Helgen har just tagit slut. Vi har varit och gratulerat min pappa och träffat lillebror och småkusinerna. Alltid roligt. Jag har kört ungefär 30 mil fram och tillbaka, det känns i rygg och axlar. Nästa gång kanske stora sonen övningskör. Hoppas på det.
Målning i går och det är alltid rolligt. Liten dotter såg ut sitt nästa objekt att måla, läckert. Hoppas få visa det när det är klart men det lär nog ta ett tag.
Annars har vi inte gjort något särskilt, hösten är här på riktigt nu, fattas bara att trattkantarellerna börjar titta upp. Då blir det härligt.
Dottern har börjat rycka håret av kaninen och just nu ser han inte klok ut! Han har jättefin päls på ryggen och en bit ner på sidorna men rumpan, magen och benen är ännu obehandlade och där är pälsen jättetjock! Tror att han tycker det är skönt att bli av med all den där pälsen, synd bara att man inte kan ta den tillvara för det är en hel del trots att han inte är så stor. Spinna kaninhår/ull någon?
Hör av er i så fall.
Promenad och pluggande samt bestigning av tvättberg är vad morgondagen bjuder.

Till dess: Sov så gott och ha en bra dag//M

2 kommentarer:

Anette sa...

Visst är hösten härlig!
Jag tycker väldigt mycket om hösten och längtar tills det biter lite i kinderna när man går ut och lluften är sådär hög och klar...
Då kan man sitta inne och sticka nåt fint av det egenhändigt skapade kaninpälsgarnet :) om man nu kan spinna förstås...

Solsjö - Under en vind sa...

Tack för din kommentar hos mig, roligt att du besöker min sida! Kul att få kika in hos dig också!

ha det gott och lycka till med utlottningen!

Kram!