torsdag, september 18, 2008

Dags att vända trenden

på rätt köl igen.


Det måste bli ett slut på elände och depp.

Jag får se till att ta tag i saker igen.

Det finns en del jag är rätt nöjd med, måste se till att fokusera på det!


Titta här:


Mitt knep att bli av med kalla fötter, spindeltofflor!! Fula javisst, stora också och klumpiga med, men VARMA!! Händerna hålls varma av virkningen som har kommit igång igen, nu arbetas det för fullt och snart vet jag inte var jag ska göra av alla dukar.


Det stora barnets första egna nyckel. Det är värme innombords det. Det var en stolt unge som kom hem med egentillverkad nyckel...


En annan värme och lycka. Blir alltid så glad när man hittar svampar och särskilt kantareller i skogen. Trodde länge att det skulle bli ett knapert svampår igen men det ser ut att bli gott om raringar ändå. Trattisarna har knappt börjat, ännu är det små, små svampar som tittar upp men jag har koll på dom.



Den här damen väntar på att få flytta hem till pappa. Hon hann inte bli bränd innan vi åkte och gratulerade förra helgen, men nu är hon refo att ta kommando över gården. Hon ser väl rätt bestämd ut så vem skulle våga bråka med henne??


Avslutningsvis vill jag visa min favoritblomma: Änglatrumpeten.

Den doftar härligt!! Hela sommaren har den bott ute och nu när det börjar bli kyligt sätter den igång att blomma. Konstigt, men bra, för då kan den stå inne och sprida sin underbara doft.
Ha en bra dag // Marie

1 kommentar:

Jessica sa...

Lilla du!!!
Klart att man måste få må skit ibland. Jag har oxå min beskärda del av det eländet. Men det är bra att du hittar glädjeämnen med som du kan fylla på förrådet med.
Hoppas det lättar snart för dig.
stor kram