tisdag, oktober 14, 2008

Tankar...


Solen strålar och det ser ut att vara ett underbart vackert väder ute. Varför känns det så motigt att göra något? Har ingen lust att gå ut. Trädgården skulle behöva ett lyft, ogräset håller på att ta över och häromdagen såg jag att en vilsekommenn krokus fått fnatt och blommade...
Något av barnen klippte gräset i helgen och det behöver krattas av en del gräsklipp.

Massor att göra, skönt väder - men inte ens litelite lust att ta tag i det har jag.

Satt ett par timmar på biblo igår och det var skönt, fick massor gjort.

Har en hink med svampar att rensa också, kvar sedan igår. Hade inte någon lust med det heller...

Helt enkelt är det så att det finns bättre dagar, kanske imorgon?
Ha en bra dag ni andra, jag gör nåt annat// Marie

3 kommentarer:

Anette sa...

Idag när jag var i affären tänkte jag på dig...
Min hand for nämligen ner bland trattkantarellerna och tog ett par nävar á 119:- kilot så jag fick nästan 2 hg för 23 kronor....
Då tänkte jag, "det här skulle Marie aldrig gjort...hon plockar ju själv..."

Jag får nog ta med mina föräldrar ut på svampplock, de kan det där...jag ser inte trattisarna om jag så står mitt ibland dem.

Ha en bra kväll.....
kram/anette

Ann-Sofie sa...

Vad kul att du gillade pajreceptet!

Ha det gott, kram

Jessica sa...

Håller med anette. Jag brukar oxå tänka på dig när jag köper trattisar eller vanliga gula.
Blir lite avis. Kan se mig och syrran springa runt och leta:))