måndag, december 08, 2008

Oj, oj, oj

Vad tokigt det kan bli...
Lovade visst att visa bilder på pepparkakshuset som vi skulle göra förra helgen, nu gick det visst en helg till- och det blir ingen bild ikväll heller, jag vet inte riktigt vart kameran tagit vägen.
Men jag kan lova att det blev ursnyggt!
Och ännu har "bara" 2 geléhallon blivit bort orpade av någon klåfingrig tonåring. Någon är svag för pepparkakor och huset står just nu på ett skåp ungefär i axelhöjd, lagom att känna lukten alltså när man passerar.
I morgon har min stora lilla tjej ledigt från skolan och då ska vi: rulla choklad-tryfflar, baka bröd (nej, inte lussebröd utan matbröd, julbaket är ju redan avklarat ju!) göra julkort, skriva på våra skolarbeten (hon på en bokrecension och jag på min uppsats) vi ska plugga engelska och försöka boka in ett utvecklingssamtal - fy vad jag avskyr dem!
Sen ska vi äta middag och skicka herr händig på natt arbete, kanske avslutar vi i soffan med varsin kopp te och något doftande ljus och en film eller så.
Hur låter det då?
Ganska bra tisdag eller?

En sån här:..... önskade jag mig i julklapp förra året. Då fick jag ingen, nån som tror på bättre lycka i år?

Ha en bra dag// Marie

Inga kommentarer: