måndag, februari 09, 2009

Aj aj aj aj

Det är lite synd om mig nu.
Jag har sedan förra söndagen haft en stor knöl mellan brösten, det visade sig vid besök hos läkaren att det var en stor böld... I dag har jag varit och fått den uppskuren. Trodde nog att det skulle bli bättre, och det blir det säkert men just nu gör det bara för *-ligt ONT!
Det gjorde ont innan också så det var liksom inte så mycket att välja på - det måste bara ske på nåt vis.
Trodde att läkaren skulle trycka mig rätt igenom britsen när han tryckte på och klämde ut allt var som bäst. Och hade jag inte legat ner så hade jag ramlat omkull det är jag helt säker på.
Mitt i hela ingreppet så avbryter dom sig och frågar med lite oro i rösten:
"Hallå, kom tillbaka nu. Ska vi ta en paus?"...

Som om jag ville förlänga pinan ytterligare och därför ta en kafferast...
Nädu inte jag inte!
Nu är jag i alla fall omplåstrad och hemma igen.
I lördags var det inte riktigt lika illa, då var vi på Hamburger börs och såg Laberos trolleriafton tillsammans med min lille bror och hans "fru". En väldigt trevlig kväll och det var väldigt länge sedan jag åt så gott (och dyrt...).
Ungdommarna i familjen var hemma och hade somnat för länge sedan när vi väl kom hem, och då var vi säkert hemma vid 01.

Tur att man inte är ute och svirar för jämnan, det vore säkert inte lika kul då.

den här veckan ska jag bara ta det lugnt, ända till torsdag för då ska jag jobba två dagar i skolan igen. Det ska bli kul.

Sov gott // Marie

1 kommentar:

Anonym sa...

Nej det låter inte speciellt skönt...kan tänka mig att du känner dig ganska mörbultad.
Hoppas det blir bra nu
stor kram