fredag, januari 30, 2009

Heja Abbe!


Har ett tag följt rubricerade blogg även fast den inte finns i min blogglista.
Abbe är en liten kille med hjärtfel och en massa annat, det är pappa Abbe som skriver.
Nu visar det sig att februari är barnhjärtemånaden då det samlas pengar till Hjärt-Lungfonden.

Jag är ofta lite skeptisk och allergisk mot alla galor och insamlingar till höger och vänster. Tycker helt enkelt att det är lite för mycket.
MEN, som Let's dance-mannen brukar säga,
Det här berör mig och därför tänker jag i alla fall göra en insats.
Läs mer här om Abbe.

Det finns flera olika sätt att bidra med pengar till den här kampanjen. Du kan läsa mer om det och annat kring Alla barnhjärtans månad på Hjärt- och lungfondens kampanjsajt. Du kan SMS:a hjärtan, skicka blommor eller spara i fonder t ex.


Eller varför inte köpa en fin pin för tjugofem spänn? Sven Nordqvist (pappa till Pettson och Findus, du vet) har designat den ena och Charlotte Perrelli den andra. Pinsen finns att köpa bland annat hos EuroFlorist, Hemtex, Hemköp, Tempo och GinaTricot.

Kan bara önska alla hjärtebarn lycka till och hoppas att ni mår bra...

Slutligen

Heja Abbe!

over and out// Marie

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej
Tack!! Alla tankar från underbara människor värmer min sargade själ.....Tack