onsdag, januari 07, 2009

Måndagsmorgon?

Ja, visst var det med en känsla av måndagsmorgon som jag klev upp före sju i morse...
Fast jag inte behövde, jag har ju den förmånen att jobba lite hur som helst, då och då, när det behövs.
Idag har det varit en dag full med rengöring och röjning.
Julen är nästan helt bortsopad, köket börjar se riktigt bra ut och soptippen som växt i hallen har fått hjälp ut till återvinningsstationen. Det krävdes tre promenader för att få iväg allt.
Gnistrande kallt och klarblå himmel, synd att ögonen bara rinner när det blir så kallt.
Lite snö har vi också fått, lite lagom sådär så att det är vitt på marken och en aning ljusare.

Over and out, dags att förbereda middagen, vad får ni till middag?

Ha det bra // Marie

3 kommentarer:

Anette sa...

idag blir det fisksoppa i det skånska hemmet! Det är så att säga skitkallt ute och då passar det extra bra med soppa..

Anette sa...

hej du,
VAD har du nu hittat på??
Detta är ju bättre än julafton :)

Åh, vad jag är nyfiken på vad som ska dimpa ner i lådan....

kram kram

Anette sa...

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅHHHHHHHHHH vad glad jag blev idag! Stort tack!
Hyllar dig lite extra på min blogg.
kram