tisdag, januari 06, 2009

julen ut- ?nånting annat in?

Nu har julen åkt. Jag har plockat ihop alla julsakerna och stuvat ner i kartonger. I morgon ska det upp på vinden igen. Det enda som är kvar är julgardiner och två ljusstakar som jag inte hade hjärta att plocka u ndan. Gardinerna för att de är så besvärligt att byta och ljusstakarna för att det blir så mörkt. Hoppas hinna med dom innan allt åker upp på vinden, annars blir dom kvar härnere till nästa jul...
Vi har avslutat alla helger med en halvfestlig trerätters middag.
Vi åt skagenkrustader till förrätt, det var väl festligt?
Sen åt vi baconlindade prinskorvar och råstekt potatis med baconfnutt, inte så väldigt mycket fest över det kanske men gott ändå.
Till efterrätt blev det äppelkaka och vaniljsås. Alltid gott, till vardags och fest.
I morgon blir det lite tillbaka till vardagen som sagt, vad jag har längtat!
Dotter och jag blir själva hemma imorgon då pappan och stora barnet ska iväg till arbete och praktik.
Det blir ännu bättre på torsdag, då skall även lilla barnet till skolan och djuren och jag blir helt själva hemma.

Hm, som sagt, mätt i magen och renskalad på jul.
Nu känns det som om vardagen kan få flytta in igen.
Det ska bli skönt. Ja just det. Vardagen.
Biblioteket nästa...
Ha det bra // Marie

1 kommentar:

Anette sa...

men visst ska det bli skönt med vardag igen.....fast hur det ska gå i morronbitti när vi ska upp tidigt vete tusan. Frukost kl 10:30 har varit mer vana än undantag detta jullov.

ha det gott i skogen!
kram