tisdag, augusti 04, 2009

Hah!

Jag är inte ensam...
Mannen i huset kan också!!

I någon skog någonstans ute på arbete hittade också han en hög.

Fast rätt ensam om att plocka ris till djuren är jag nog.
Visar en liten del av allt ris jag hämtat, grannarna undrar ibland om det finns något kvar och det märkliga är att det växer så att det knakar i skogen. Min framfart syns knappt.

Nu vart jag avbruten, klockan i köket visar på tjugo i nio, den på väggen bakom är redan nio...
telefonen ringer och mannen i huset meddelar att promenadkompis sitter på sin trappa och tar på skorna; ska du gå nu?
- Nä, klockan är inte nio ännu, svarar jag i samma sekund som nio-nyheterna drar igång på radion...
Fick en aning bråttom att hoppa i skorna och greppa hinken kan jag meddela. Inte för att det är så himla viktigt med tiden eller så, men vi går varje dag kl nio och det är rätt skönt att börja dagen så, innan den riktiga värmen slår till.

Avslutningsvis en lite kanin som fått ärva en trasig svampkorg utan handtag:

Ha en varm och solig sommardag// Marie




Inga kommentarer: