fredag, augusti 07, 2009

Regnsnack och tekniklycka

Ja, asså- den som läst mig ett tag VET att jag är en nöjd person för det mesta.
Och att jag gillar när det regnar.
Men nu så är det bara så att jag börjar bli rätt trött på att det snackas om regn hit och oväder dit, åskväder och skurar, massor av väta, översvämmade trädgårdar och massor av vatten.
Jamen för sjutton! Jag är avundsjuk ju!!
Jag vill ha regn på mej!
Jag vill ha vatten i håret!
Jag vill, jag vill, jag vill!!!

Här i skogen är det torrt så att det knastrar.
Det är varmt så att man flyter bort.
Allt torkar, svampen växer inte, och av någon konstig anledning så är det SÅ mycket bromsar att det inte är riktigt klokt. Jag är övertygad om att det är värmen som lockar fram dem.
Please, please, please...
Ge mig åtminstone EN liten regndag så att jag kan andas igen.
Värmen gör alla så slöa, ingen får något gjort och inget händer.
Nä, mera regn åt skogen, tack.

Jaha, det var det, det.
Hur var det nu med tekniklyckan då?
Jo, jag fick ju en ny liten fin dator (som jag sällan lämnar ur synhåll) när jag fyllde år.
På den finns det en del bra saker men det är också en del funktioner som saknas. Som fanns på min gamla som jag saknar. I går kväll satte jag mig ner och skulle fixa lite.
Skannern funkar inte eftersom programvaran saknas... Hmm, bara att hämta ju säjer mannen och ska komma o pilla...
STOPP! MIN!! Jag kan själv!
Och det kan jag!
Nu funkar det hur bra som helst. Fy f vad jag känner mig bra.
Sen så har vi (jag) upptäckt att jag har det utmärkta programmet skype på maskinen.
Det kommer väl till pass då dotter ska flytta långtbortistan om lite mer än en vecka. då kan vi ses på skypen. Det blir bra, jag kan. Själv.

Nu går jag ut på skogen o ser hur läget är idag.

Puss o kram// Marie

2 kommentarer:

Anette sa...

Nu när vi ÄNTLIGEN har fått lite sol igen så är kanske regnet på väg till dig? Behåll det gärna ett tag för vi vill verkligen inte ha tillbaks det på ett bra tag.
kram

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Hejsvejs...kul att du kika in igen o hittade tillbaks till min blogg;))

Kramelikram Millan ♥