onsdag, juni 04, 2008

Att våga bry sig...


Även jag införskaffade ett ex av "Miss Lyckad":s bok.
Den kom och jag började läsa den, hajade till och undrade: Vad är detta???
Det visade sig vara en bok som både rör, berör och upprör. Allt i en salig röra huller om buller. En mycket opretentiös skapelse som Miss Lyckad frikostigt bjuder på.
Jag har inte riktigt bestämt mig för om jag gillar eller ogillar den. Jag kommer att återvända igen och igen till den här boken.
Miss Lyckad – med tillägget: En bok till de som bryr sig! är en bok som bitvis är provokativ, men samtidigt har glimten i ögat. Att våga skriva som hon är modigt, och jag förstår att hon är nöjd med den. Förvisso är boken både vulgär och ger glimtar av sårbarhet. Detta är en skrift att återkomma till närhelst man behöver en bit verklighet. Jag vet att jag kommer att göra det.
Den ligger brevid min huvudkudde när jag sover och jag blädrar lite i den nästan varje kväll.
Snart kan jag den utantill – då ska jag skicka den vidare till en vän som är mycket filosofisk och som jag vet uppskattar den och bryr sig. Snart Petra, i din brevlåda, för jag bryr mig om dig också och tror att du behöver den här boken.
Ha en bra kväll, jag bryr mig om er alla... M

2 kommentarer:

kullervilla sa...

Hej och tack för du titta in till oss, nu hitta vi ju din trevliga blogg.
Du gör oss nyfiken, måste nog skaffa ett ex av Miss lyckad.
Kommer att titta in igen Kramiz //kullervilla

Miss Lyckad sa...

Marie!

TACK för att du tagit dig tid till att känna boken.
Jag tar av mig hatten för denna ärliga recension.
Jag vet ibland inte heller om jag gillar eller ogillar min bok, men jag vet Alltid att DEN BEHÖVS.

En verklighet att ta på. En verklighet att göra något åt.

Jag är mycket Tacksam över att du rekommenderar den vidare. Det uppskattar jag och hoppas att ordet ska spridas. Vinsten på försäljningen går nästan enbart till välgörande organisationer så jag hoppas att fler vill köpa boken.

Marie, Tack!

/ Miss Lyckad -En bok till dom som bryr sig! -