onsdag, juni 18, 2008

Soffbord och tandläkare

Hej!
Fått ett nytt soffbord och varit hos tandläkaren.
Allt går i ultrarapid och slow-motion just nu.
Soffbordet är så fint, efterlängtat och vitt. Såg det redan för ett par veckor sedan men tyckte att det var för dyrt. Ångrade mig som sjutton och tänkte att det är nog redan sålt. Hade nästan ångest över att jag missat detta underbart vackra bord men var in i butiken igen häromdagen. Och vet ni vad? Det var kvar!! Dessutom var det "REA" på det! Lyckliga mej!! Var superglad i flera dagar och får fortfarande lite lyckorus när jag går förbi det...
Sånt är härligt.
Och tandläkarn är ju alltid trevlig, på riktigt alltså! Jag gillar att gå dit, även om jag tycker det börjar bli lite dyrt att kolla sig. 762 kronor för att få en check och lite beröm och "allt ser så bra ut och inga fickor och inge karies och inget annat heller"... Härligt helt enkelt, men man får ju liksom inte något ut av det- mer än vetskapen att tänderna säkert håller ett tag till utan problem. Och det är ju bra, men jag vet inte om det riktigt är värt över 700 spänn?!! Kan ju göra mycket rolligt med dom pengarna annars menar jag. Fast om det vore tvärtom, en massa hål och ont och krångligheter då vore man nog glad om det bara kostade lite över 700...
Unnade mig att åka på målning också igår kväll, det var bra. Min ängel blev klar och så fin. Får se var den ska få hamna... Den väntar på att vårt blivande uterum ska bli klart, men det blir nog en lång väntan.
Snart är det ju midsommar, fy vad fort det går, och vad hemskt torrt det är. Stenhårt att gräva i jorden, fast myrorna trivs.
Vi åker ut i skärgården i midsommar och vet inte riktigt när vi kommer tillbaka.
Ha det gott så länge// M

2 kommentarer:

Jessica sa...

fwVisst känns det som julafton när man hittar nåt man vill ha. På rea dessutom. Grattis till dig för det.Ha en underbar midsommar kära du

Anette sa...

Det där soffbordet hade nog utsett sin nya ägaren när du varit i butiken första gången. "Henne vill jag bo hos" och gjorde sig så fult som det bara går när någon annan tittade på det.
Tills du kom in igen....

Julafton och midsommar på samma gång. Mys på i skoogen och ha en skön midsommarhelg!

kram