torsdag, juni 26, 2008

Det bidde...

Ett cykelställ!!
Gode tid vad duktig jag är!!
Smällde ihop ett enkelt okomplicerat ställ för alla våra cyklar i en handvändning idag.
Gassande sol, och gnällande ungar, vad göra?
Fixa själv såklart!
Har gått och bett om, lobbat för och begärt att få hjälp hela veckan.
Inget händer...
Då bestämmer jag! Gillar att bestämma.
Gör själv (stolt med näsan i vädret...) hittat ritning och beskrivning. Rotat fram spillvirke och verktyg och maskiner. Satte igång att såga, borra och skruva. Mannen vart ganska förvånad tror jag men det var både roligt och lätt - behövde hjälp att hålla lite ibland men annars fixade jag alltihop själv. Vad sägs om det då?? Ganska impade eller??

Vad skönt det var att kunna rada upp cyklarna så att de slapp stå i en hög och skämmas. Härligt!
Imorgon ska jag fortsätta med grävandet, fast då får jag nog ha lite mer kläder på mej, axlar och rygg känns ordentligt efter en heldag i solen. Det tar ju rätt bra när man rör sig och arbetar hela tiden. Semester? Vadåför? När det är så roligt att jobba...

Bilder imorgon. Nu är det fotboll.
Ha den bra kväll//M

2 kommentarer:

Jessica sa...

Ja du e duktig du!! Visst e det skönt att ge mannen en knäpp pånäsan när man velat ha nåt, inget blivit av......och så gör man det själv.
Satte upp lite reparationstapet idag....själv. La lite golv häromdan......själv. Så vi klappar oss på huvudet och berömmer oss själva för...FASIKEN vad vi e duktiga.

p.s ska lägga in bilder på golv o tapet när det är klart.

kram kram

Anette sa...

Upp till kamp emot kvalen...
eller nåt annat feministiskt :)

Tji fick han, gubben din!


Semesterkram
anette som ännu inte kommit ur pyjamasen