måndag, juni 30, 2008

Avskyr sommarlov...

Ja, faktiskt! På riktigt! Det värsta som finns!
Lediga ungar som vänder på dygnet är det mest hemska jag vet!
Därför kör jag upp mina efter bästa förmåga, så att dom i alla fall hinner se lite av dagsljuset...
Store sonen har fått sommarjobb. Men har väldigt oregelbundna tider och nu veti sjutton hur det ska gå med busstrejk och allt... Elaka mamman får väl vända sin rara sida till och skjutsa, göra sig ett ärende till staden eller så...
Som sagt, sommarjobb. Verkar som han trivs väldigt bra. Är "biljettvakt " och "ölvakt" om vartannat, idag var han visst behjälplig med det mesta och hjälpte till där det behövdes.
Vi har ju besök av Ostindiefararen Göteborg nere på stan. Imorgon är sista dagen han jobbar så vi får väl åka ner och kika då.
Och, ja just det - har ju lovat bilder på cykelstället- det får bli nån dag, just nu vet jag inte riktigt var kameran är...
Den är iaf INTE badad.
I morgon ska jag bestiga berg, då kommer tvättmaskinen att gå varm igen. hela tvättberget ska bort.
Fortfarande ingen Inga i sikte... Himla tråkigt hon skulle fått jobba nu när det är en aning ruggigt ute. Jaja, får väl göra det själv då- som vanligt...

Ha det gott//M

2 kommentarer:

Jessica sa...

Kul att sonen fått sommarjobb!!
Det behöver dem. Gillar inte heller sommarlov efter ett par veckor.
Man får ju aldrig vara själv. Puh!!!!
Grattis till bergsbestigningen, brukar oxå roa mig med det emellanåt
Kram

Anette sa...

det där med ungar som vänder på dygnet känner vi igen.
Ett par veckor in på sommarlovet står jag ut sedan brukar jag få ett eller två tok-utbrott :) Om det hjälper? Inte så mycket men det lättar på ånga i mig.

Tvätten, usch, vad det är tråkigt!
kram på dig där i skogen