tisdag, mars 11, 2008

För mycket att tänka på?

Grubblar en hel del just nu. Mycket som snurrar. Måste lägga ner och sakta takten. Hinner inte med mig själv just nu. Hade tänkt att jag skulle åka bort ensam någonstans nästa vecka, men insåg att det går inte. Jag kommer att bli toppstressad av att inte vara hemma. Däremot har jag bestämt mig för att inte ta några vick-jobb förrän efter påsk.
Det känns bra. Och eftersom jag inte får något gjort hemma ska jag åka till mitt favobibliotek, fick ju nytt batteri till datorn så det ska fungera bra. Det enda som saknas är då internet på datorn, får internetta från biblans dator eller när jag kommer hem.
Det måste bara bli klart nångång. Skitjobbigt att ha sånt hängande över sig...
Något annat jag funderar över är fördelning av resurser i skolorna. Jag menar, hur kommer det sig att man satsar så ofantligt mycket resurser och tillgångar på en del barn - medan det faktiskt finns lika många eller ännu fler som skulle behöva lika mycket och kanske ändå inte klara sig?
Nä- det är inte bra att fundera över sånt. Blir bara förvirrad och får ont i hjärtat när jag tänker på det. Man ömmar liksom för dem som inte kan eller får, av en eller annan anledning.
Nix-pix, nu är det kväller//
Natti-natti, sussa sött
Puss o godnatt// M

1 kommentar:

Anette sa...

Hej

jag håller med angående det där med resurser i skolorna.
HUR tänker de som bestämmer?