onsdag, mars 05, 2008

Kalla fötter och rim-memory

Hej på kvällen!
Dagen har varit bra. Jag jobbar en period nu, det känns ok. Annars hade jag planerat att skriva så min examen kunnat bli klar nångång. Men man tackar inte nej till ett vick på flera, många dagar. Eleverna på R-skolan har jättesvårt att stänga dörren. Det blir helt enkelt skitkallt på golvet och har man inte inneskor eller tofflor på sig så blir tårna rätt snabbt till isbitar som inte tinar i första taget. Särskilt när det är minusgrader ute. Det hjälper inte att klä på sig och gå ut i solskenet ens, De isiga tårna smittar av sig till hela kroppen, ända in i märgen. Slutade klockan ett och fortfarande klockan halv tio fryser jag i hela mig.
Brrr!
Har spelat memory idag i skolan för första gången på bergis femton år. Det var lika kul som då. Gillar att spela och lägga pussel.
Apropå pussel, kanske något för morgondagen...
Ska fundera på det. Annars blir det säkert memory igen.
Vem som vann? Eleven så klart - med lite taktikspel av mig, man måste uppmuntra eleverna och bjuda på ett och annat nederlag...

Ha det gott// M

Inga kommentarer: