söndag, mars 23, 2008

PÅSK




Våren har varit präglad av äggmålning. Här är en bråkdel av alla ägg jag målat.

Tittägget fick min mamma i kombinerad påsk-/födelsedagspresent, hon fyller år om bara nån vecka. De andra fick "vanliga" ägg med lite godis i. Fast de var ju såklart av porslin och målade med blommor och blader uppepå. Glömde att ta bilder av dem, det enda som jag kom ihåg var det gula som barnens faster fick. kusinerna fick små ägg med kaniner eller nallar på. Dem hann jag inte heller få på bild. Men en del av småäggen tog Dottern bild på för ett tag sedan. Sen blev det ju några till, fast inte alls i klass med Mamma Millans produktion...
Ändå lite kul att måla ägg, de blir så fina och går så fort.
Idag målade vi ägg till frukost, eller några av oss hade redan ätir frukost så det var inte alla som målade. Fast det blev ägg över, vi får nog målade ägg imorgon bitti också till frukost.
Det är lite trevligare att ätamålade ägg, dom är lite godare. Konstigt? Ja lite.
Idag är det inget särskilt på programmet. Påskmiddagen hos faster blev flyttad till imorgon när A har gått av den förbaskade beredskapen och inte måste kasta sig iväg om det händer något.
Det blir lite lugnare så.
Glad påsk till alla!!
önskar vi i skogen // Ha det bra // M

1 kommentar:

Anette sa...

Jag blir SÅ AVUNDSJUK på alla som kan hantera pensel och ritpenna så fint som du kan. En av mina stora pojkar är fantastiskt duktig på att teckna och måla, fasen vet var han fått den ådran från.

Äggen är ju jättefina :-)

Kram skåne