måndag, april 14, 2008

Seg söndag..

I går var dagen man önskade att man slapp. Efter min rymning i lördags kom jag hem ganska skapligt på söndagen och i relativt bra form ändå, men trött och seg... Ja ni vet hur det blir? När man träffas en klunga tjejer/tanter som varit bästa vänner länge men inte setts på ett bra tag, man har HUR mycket som helst att pladdra om då. Vi diskuterade allt mellan himmel och jord, vad sägs om huruvida Zlatan är en representativ svensk eller inte, varför ungdommar idag väljer att konfirmeras eller inte, och vad betyder i så fall det? Hur skolorna fungerar och vad ens egna och andras ungar gör eller inte gör. Kort sagt något för alla.
Vi satt och åt och drack och gaggade långt inpå småtimmarna. Jag sov över och kom väl isäng någonstans vid tredraget på morgonen.
Måste jag erkänna att jag sov en hel del i soffan när jag väl kom hem sedan?
Och gick och lade mig redan vid nio på kvällen.
Fast det var det väl värt. Det händer inte så ofta att det stör.
Nästa gång (när det nu blir) kanske alla respektive partner och barn får vara med också, vi får se hur det blir, och framför allt när...

Ha´re bra // M

2 kommentarer:

Anette sa...

Det låter som om ni hade det precis sådär som det ska vara när en gäng glada tjejer kommer samman.
Diskussionsämnena tar ju aldrig slut :) väl värt en seg söndag.

kram

Anette sa...

TACK för jättegott te!
Du träffade mitt i prick, jag älskar örtte i alla möjliga varianter....

kram från ett snart friskt skåne
:-)