torsdag, april 24, 2008

Trädgårdsarbete och utmaning

Hela dagen utomhus i solen - härligt!
Grävt och rensat.
Gjort fint och planterat frön. Bilder kommer senare.
Träffat igelkotten som bor under trappan, Malin, han hade en fästing som du skulle dö om du såg... Syntes jättebra aldeles vid hans noskant.

Fick en utmaning häromdagen, nu har jag funderat lite.
Här kommer det:

Tre namn jag går under:
  1. Maammmaaa(så där som ungarna säger när dom vill något särskilt),
  2. Marie
  3. fröken (gissa var?).
Tre saker som skrämmer mig:
  1. Att kortklippa håret
  2. att ungarna ska råka illa ut på något sätt och
  3. att samhället i stort blivit så hårt och ogästvänligt att leva i.
Tre saker jag har på mig:
  1. strumpor (alltid),
  2. mjukisbyxor från Stockholms fotbollsförbund
  3. fläta.


Tre sanningar:

  1. Jag njuter av tandläkarbesök
  2. Jag har vansinnigt svårt för att be om hjälp, vill alltid klara mig själv.
  3. Dessutom är jag envis som få. (Jag behöver inte ge mig för att jag har fel).

Tre saker jag verkligen vill ha:

  1. En SOLIG och varm sommar
  2. Mer tid att göra det JAG själv vill
  3. Ett större hus.

Jag skickar härmed utmaningen vidare till:...

Malin, Mickiz och Josefin Känn er inte pressade alls, bara på kul...

Nu känns det som jag borde gå och sova en stund, mitt ansikte har antagit en lätt rosa nyans av utevistelsen i vårsolen idag. Mycket välbehövligt och skönt förvisso men ännu är man ju så ovan att det tar liksom.

Natti natti.

Ha det gott// Marie

1 kommentar:

Anette sa...

Hahaha....gissa vem som idag har varit hos frisören och blivit KORTKLIPPT:-)))))

Hoppas att ni får en underbar helg...
kram