lördag, maj 03, 2008

Dagen idag, lördag

Nu var det länge sedan jag skrev något alls någonstans, vart tar all min tid vägen?
Har idag varit och målat igen, gjort färdigt ett par träd och glaserat lite annat.
Alltid skönt att sitta ner och bara vara fast fingrarna jobbar för fullt. Fast idag gjorde det ont, jag har nämligen träningsvärk i högerhanden. I går klippte jag ner vinrankan rejält. Ja, frågan är om den ens överlever...
Men min hand som var tvungen att klippa och klippa och klippa- den tog stryk och har en rejäl träningsvärk - det ordnar sig nog. Men det gör ont!!
MMM, på't igen bara. Imorgon ska vi plantera i krukorna. Det blir bra.
Nu till något annat: nämligen: Dagens utmaning...

SÅ FORT DU LÄST DETTA HAR DU BLIVIT UTMANAD:
Regler: Du måste svara på alla frågor och sen utmana alla som läser detta.
ÅTTA SAKER OM DIG SJÄLV
1. Är du singel? Nej, men sambo.
2. Är du lycklig? Ja, så lycklig man nu kan vara.
3. Är du uttråkad? Svårt att svara på, vad är uttråkad?
4. Är du ledsen? absolut inte!
5. Är du italienare? nej
6. Är du cooling? Vadå??? Antagligen för gammal??
7. Är du från irland? Nej
8. Är dina föräldrar fortfarande gifta? Ja, konstigt va?

ÅTTA SAKER OM DITT KÄRLEKSLIV
1. Tror du på kärlek vid första ögonkastet? Nja, kanske ibland.
2. Har du någon gång blivit sårad? Oja. Många gånger.
3. Har du någonsin tänkt på samma tjej/kille flera gånger under samma natt? Vem tänker på nätterna? Jag sover.
4. Har du gillat en tjej/kille utan att berätta det för henne/honom? Gör väl alla någon gång i livet, men det var länge sedan.
5. Har du kysst någon under de två senaste veckorna? Japp, varje dag!!
6. Har du haft en hemlig beundrare? Hur vet jag det? Om han är hemlig?
7. Är du kär? Kär? Kan mammor bli kära eller är dom det jämt?
8. Vill du gifta dej när du blir stor? Aldrig i livet! Så stor tänker jag aldrig bli!

TVÅ ALTERNATIV
1. Hår eller ögon? Hår antar jag
2. Katt eller hund? Hund! Absolut, katter är falska.
3. Några få bästa vänner eller jättemånga "vanliga" kompisar? Kör med bästisar. Vänner är ytliga.
4. Tv eller internet? Det ena utsluter inte det andra.
5. Coca-Cola eller Pepsi? Vad är det för fel på Fanta?
6. Utekväll eller romantisk hemmakväll? Hemmakväll i lugn och ro för min del.
7. Pengar eller lycka? Lycka, pengar har jag alfrig haft.
8. Dag eller natt? Beror på sällskapet.
9. Msn eller mobil? Till vadå.

TIO "HAR DU NÅNSIN..."
1. Blivit påtagen när du försökte smita hemifrån? Nej behöver inte smita.
2. Brutit ett ben? Ja, näsan en gång i en trafikolycka.
3. Gjort nåt du ångrar? Händer väl ibland fortfarande.
4. Hoppat Bungee Jump? NEJ, Aldrig i livet!!
5. Ljugit för någon du tycker om? Ja, men mycket sällan, försöker undvika att ljuga.
6. Ätit en hel tårta? Nej, aldrig själv. Men smörgåstårtor ligger illa till...
7. Gjort bort dig offentligt? Försöker undvik att göra bort mig offentligt.
8. Viljat bli tillsammans med ditt ex igen? Aldrig. Det som varit är över.
9. Gråtit när ett husdjur dog? Jaa självklart.
10. Velat försvinna? Många gånger (eller önskat att jag var någon annanstans) av olika anledningar.

SENASTE
1. Telefonsamtalet du gjorde? Gunilla
2. Tefonsamtalet du fick? Kusin Lena
3. Personen du var med? Mannen i mitt liv...
4. Roligaste grejen som hänt? Någonsin eller?
5. Personen du smsade: Mickiz
7. Du skrev till på myspace? Vad är det då?
8. Du kommenterade? Anette.
9. Du tillbringade natten med? My own bussiness.
10 Du kramade? Minns ej, krams ofta och mycket, förmodligen var det sambon eller något av mina barn.

Långt inlägg om inte nåt särskilt.
ÅH, vad jag saknar min kamera!!
Ha en bra lördag kväll/// M

1 kommentar:

Anette sa...

jaha...så var man utmanad igen...ska snart lägga ut mina svar

underbar söndag hoppas jag att ni får i skogen. I Skåneland har det varit ljuvligt väder idag :)