söndag, maj 04, 2008

Söndag - vilodag???

Ha!
Vilket skämt!
Vilodag, in my dreams...
Vem går upp först? Mm, rätt gissat.
Vem gör frukost? Mm, rätt gissat igen.
Vem sätter fart på alla maskiner? Jajamen, rätt gissat!
Och sedan då? Tvätt, kaninlåda, planterat blommor, satt fart på gräsklippningen (ja, jag slapp klippa själv) disk, dessutom svabbat av köksgolvet och alla kaninpluttar. Dessutom klippte jag till ena tonåringen och kastade mig in i duschen innan middagen som faktiskt den snälla familjen fixade. En skar grönsaker och en grillade hamburgare, smaskens. Tyvärr hann det bli för kallt att sitta ute och stolarna hann inte torka efter oljningen men det var supersmaskens inne också.

Låter det som en vilodag kanske???
Nä, just det.
Imorgon är jag "ledig" nästan i alla fall. Ska ner en sväng till skolan och kolla vad som händer resten av veckan. Ska ju vicka en vecka från tisdag. Det ska bli så lugnt och skönt att ha franska, engelska och svenska med mina favoritelever. Det ser jag fram emot.

Ha en bra vecka// M

3 kommentarer:

Anette sa...

Hej

Söndag hemma hos oss var utedag och plötsligt fick vi för oss att ta bort en bit (ca 5 meter) av poppelhäcken :) för hand. Fram med spadar och bräckjärn. Hahaha vad det var jobbigt. Svetten lackade och vi pustade men det gick. Nu är det bara resten av häcken som ska bort och det är ca 20 meter till.
Sen har jag hittat ett jättefint plank som ska upp.....fast jag har inte köpt det än.

Bild på bloggen kommer...

Anna i den vita soffan sa...

Nej, inte är södag nån vilodag inte! Och inte får man vara sjuk om man är mamma i familjen heller... det har jag lärt mig! Men vi är starka, eller hur! Hoppas din vecka med favoriteleverna blir bra!

Miss Lyckad sa...

Hej!

Jag är här för första gången. Tack för titten. Jättefin blogg!

/ Miss Lyckad -En bok till dom som bryr sig! -