fredag, maj 16, 2008

Och som jag letade...


Fick en ny bok häromdagen. Jag började läsa den och sen skule jag plocka undan och fixa iordning en massa, planera arbete och skala räkor, göra smörgåstårta och städa undan det värsta så att vi skulle kunna sitta och äta i lugn och ro.

Men sedan letade jag efter boken så att jag trodde att jag skulle bli nipprig...
Överallt letade jag. Jag trodde att den gått upp i rök. Försvunnit. Upplöst sig i atomer.

Tills jag hittade den...
Snyggt och prydligt undanstoppad - i Linneskåpet!! tillsammans med klippverktyget som också var försvunnet...
Vem letar där? Inte jag. Men jag kom ihåg hur det gick till när jag väl hittade den: gick omkring och plockade och rensade, kastade småsaker som ingen behövde och så fastnade boken och klipparen i handen, dom skulle läggas på ett bra ställe. Och vilket bra ställe sen. Jag tror att dom blev kvar för att telefonen ringde eller något liknande- eller så behövde jag två händer till något annat...
Någon som känner igen sig?
Vad letar ni efter?
Ha en bra kväll // M

3 kommentarer:

Jessica sa...

Jag brukar leta efter det mesta och det brukar visa sig att det ligger på de mest konstiga ställen. Fattar inte vem som springer omkring och gömmer mina pinaler.....förresten kan jag skicka mina maskrosor till dina ludna damer???

Anette sa...

Kära du...jag letar efter ALLT!
jag vet aldrig var jag har nycklarna eller plånboken, kommer jag ut från stormarknaden så minns jag inte var jag satte bilen :-)
Ibland tycker jag att det är konstigt att jag fungerar på jobbet...med att driva ett stort projekt

Ha det fortsatt gott och grattis på födelsedagen så här i efterhand.
kram

Jessica sa...

Tack för peptalket......samvetet börjar minska med distansen