söndag, maj 18, 2008

Ännu en söndag i skogen

Det är fortfarande kallt som i sjutton här i skogen.

Vi har varit på långpromenad idag och den vart inte kortare av att jag måste stanna stup i kvarten för att testa kameran. Det tog minst två timmar säkert närmare tre.

Det blir väldans bra bilder och det är kul.
Tror att det är en råbock som stångats med det här trädet. Det är skrapmärken och små gropar överallt på det.

Hela skogen är full av liljekonvaljer,















och granarna sätter såna där små mjuka ljusgröna skott som smakar lite syrligt. Det går fort nu fastän det är så inibengen kallt. Faktiskt hade vi frost häromnatten och det fanns dom som måste skrapa is från bilen på morgonen...


Må det snart komma lite värme även till oss här i Stockholmstrakten.







Då kan även vi lukta på kaprifolen som inte vågat släppa ut sina blommor ännu.(Och ja, jag är avundsjuk ...)



Fast äppelträdet blommar jättefint, och
gullvivorna som jag räddade från gräsklipparen förra helgen
har inte blommat över ännu . Säkert tack vare kylan...

Sammanfattningsvis vill jag säga att det är kallt, blommigt och allt liksom väntar på sin tur.

Vi har det bra och fryser bara lite...

Må alla ha en bra vecka, höres//M

4 kommentarer:

Jessica sa...

hmmm.....vet inte vad som hänt på min blogg..felsöker, men hittar inte felet, sliter snart håret..

Jessica sa...

hej hej igen.....
felet var löjligt enkelt. Lite pinsamt faktiskt.
Vilken skön dag ni verkar ha haft.
Man känner sig så frisk när man varit i skogen en hel dag...
ha det

Miss Lyckad sa...

Vilka härliga bilder.

Idag är det fint väder och då ska jag lukta på blommor. Skriva en lista på vad jag vill här i livet och se mitt drömhus framför mig. Och det ska vara "Miss Lyckad i skogen=)"

Ha en underbar dag!

/ Miss Lyckad - En bok till dom som bryr sig! -

Anette sa...

Att du har kul med din nya kamera syns på alla bilder.
Inte konstigt att det tog tid att gå rundan :)

kram i vårvädret