fredag, maj 16, 2008

Oj hoppsan, nu igen...


Tiden rinner iväg. Helt plötsligt har det gått ännu en vecka..
En vecka full med händelser.
Vad sägs om: skola, skola, skola, mera skola och lite skola till?




Nä, jag vet- det är bara en skola och det var "bara" en vecka + en orientering och en brännbollsturnering, en heldag nere vid "första pumpviken" som området kallas. Tur med vädret hade vi också.







Dessutom fyllde jag år mitt i alltiohopa och fick en ny kamera. Jippie!!

Håller fortfarande på att kolla hur allt fungerar och det kommer, det kommer.

Allt fotograferas. Se bara:
Är väldigt nöjd med gullvivorna, dom kommer snällt större och fler för varje år.

Den här lilla kompisen bor numera i rabatten, det är min söta lilla dotter som målat den och glaserat så fint att den ska kunna klara sig ute utan problem. Hon har sällskap av en "sjörövargroda" som vaktar en skattkista. Den är också jättefin. Får ni se en annan dag.
Egon fick ett nytt hus, han ska - om planerna går i lås - flytta ut i trädgården när det blir tillräckligt varmt. Då ska den lilla kojan stå mellan plommonträdet och äppelträdet. Där tror vi att han kommer att trivas.


Nu bor han som jag berättat tidigare i köket tillsammans med marsvinen och det går riktigt bra. Dom äter gladeligen gräs och maskrosor ur samma påse utan att bråka.


Hade mamma o pappa på besök igår, bjöd på smörgåstårta och teaterbesök. Barnens skola har satt upp en musikal och den var både rolig och spännande. Duktiga ungar, fast det tar vycket tid och dom somnar blixtsnabbt så fort dom kommer hem på kvällarna.

Som sagt en vecka fullspäckad med allt möjligt.
Vi hadde också en helt fantastisk helg som följdes av en mycket svalare vecka med frost på nätterna. Nä, jag skojar inte- det var vitt på marken när vi vaknade i onsdags.

Och regnar har det gjort nästan hela dagen.
Aja, det går väl över...
Ha det gott alla mina kända och okända vänner och läsare.
///M


Inga kommentarer: