torsdag, augusti 21, 2008

100

Mitt ett hundrade inlägg. Sedan starten alltså. Kännd lite märklligt på nåt vis, inte har jag skrivit såå mycket?!
Idag har jag varit i skogen och plockat svamp och spritflaskor. . .
Känns sådär kan jag meddela (flaskorna var tomma om nån undrar). Svampen är helt ok, det finns allt möjligt, stolta fjällskivlingar och grusiga kantareller och små knubbiga karl johansvampar i en salig röra. Det som är mindre ok är den dj-la röra av mer eller mindre sönderslagna sprit- och vinflaskor som ligger och dräller i dikena längs vägen. Betänk då att vi pratar om små skogsvägar med mindre trafik än bussen varannan timme ungefär. Känns inget vidare när man tänker på alla ungar och rådjur och andra små och stora halvvilda eller tama djur som promenerar längs våra vägar. Vi har varken gatuljus eller trotoarer att gå på. Hur kan man tänka när man skickar ut tre cognacsflaskor på en sträcka av ca tjugo meter, varav det tack och lov bara var den första som gick i kras? Hur tänker man då?
Jag blir så arg och irriterad!!!
Inte nog med att man skickar sina kaffemuggar ut genom fönstren, hamburgerskräpet åker samma väg. . Undrar hur dom har det hemma?
Har dom en marieiskogen som städar där också?
Dagens skörd blev alltså: en STOR hink blandsvamp, tre cognacsflaskor, två vinpavor, fyra barnmatsburkar och en hög skärvor av okänd tillhörighet.
Gissa vad som kändes bäst?

Vilket eländigt skällinlägg - fast det känns ändå befogat.
Imorgon är en annan dag, då hoppas vi att vi slipper plocka flaskor och glasbitar..

Natti, natti// M

1 kommentar:

Jessica sa...

håller med dig. Vad e det som e så svårt med att tamed skiten hem och kasta det?
Här i byn ligger det oxå en massa skärvor av krossade flaskor på cykelvägarna. Blir lika irriterad varje gång.
Grattis till svampen......önskar jag kunne hitta så mycket nångång. Älskar svamp:
Ha det bra
Kram