lördag, augusti 23, 2008

Tänkte att jag skulle...

Skriva en massa käcka inlägg om ditten och datten, men på nåt konstigt vis har alla tankar försvunnit och det blev inte mer av det. Akut dysleksi eller minnesförlust eller kanske en blandning?
Hmm, det regnade rätt bra igår och idag är det som höst igen. Vi var på kvällspromenad igår och det var rätt bra med dis - eller dimma. Svårt att skilja på dom, det var iaf rätt så mycket fukt i luften. Häckar en hel del i soffan framför OS och känner att det ska bli skönt när det tar slut.
Imponerades av Austraiensaren som hoppade stavhopp i natt. Tror att det var mycket vilja i den kroppen när han till slut tog sin guldmedalj. Beundransvärt.
På måndag och tisdag ska jag på utbildning. Handledarutbildning. Känns konstigt att jag ska övningsköra igen - på andra sidan liksom. Som lärare... Hua, kommer ihåg vad osams jag själv var med mina föräldrar då det begav sig. Fast det gick ju vägen då så vi ska väl kunna klara av det också, sonen D och jag.

Uppgiften om specialpedagogikska utmaningar i en skola för alla går sådär kan man säga. Har tappat gnistan igen. Fast jag tror att det blir bättre när jag får mer tid att koncentrera mig på.
Skolan har ju börjat och semestern är slut och allt börjar ramla ini rutinerna igen, härligt tycker jag.
Stort barn var på Hellasgården i fredags med nya skolan (nä, förlåt, GYMNASIET menar jag ju..) och litet barn hade sjukamp i skolan. De var ganska trötta när dom kom hem och det verkar som dom båda hade haft en bra dag.
Märker att jag inte visat några bilder på sista tiden, ska försöka bättra mig lite. Tycker det är trevligt med bilder. Det lättar upp det mesta.
Börjar visst bli dags att fixa lite middag känns det som, hungrig..

Ha en skön kväll och en bra vecka//M

2 kommentarer:

Anette sa...

Håller med, hösten bara kom liksom.
Och lika plötsligt så är barnen stora...
Det är bara vi som är evigt unga :)
kram på er i skogen

Annie - Annalunda sa...

Tack för din hälsning som gjorde mig glad! Ja så är det...hösten kommer alldeles för fort varenda år och barnen blir stora...alldeles för fort!

Kram och ha en bra söndag i skogen!
~Annie