torsdag, augusti 14, 2008

Nedräkningen har börjat...

Nu är det mindre än en vecka till skolan börjar för lilltösen. Sista året i grundskolan. Liten eller hur? (Vad hon kommer att hata mig nu..)
Det ska bli så skönt med ordning i huset och tillvaron. Själv funderar jag på vad jag ska göra och klurar lite på att försöka gå om kursen som jag restat i så länge nu. Har lämnat in komplettering ett antal gånger men får inte godkänt! Det är som Fan flygit i dom! Det bara går inte och jag KAN bara inte göra det ok. Blir så trött och vet varken ut eller in. Kan man göra det? Gå om alltså? Eller är det förbjudet? Äsch, får väl kolla.
Något måste göras och jag kan inte själv, behöver hjälp (är dåligast i hela världen på att be om hjälp, mamma duktig- det är jag det. . . )

I dag har det blåst halv orkan här i skogen igen, det känns verkligen som höst och det gick lite, lite för fort tycker jag. vill ha mer av den där varma sommaren som man gick omkring och flämtade i för någon vecka sedan.

Nya tag imorgon, ha en stilla natt//M

3 kommentarer:

Miss Lyckad sa...

Hej Skogis!

Ett träd sjöng tidigare om att sommaren inte gett upp än. Jag valde att tro på det:).
Vad roligt att du har en uppgift/utmaning framför dig; Be om hjälp. Livet kan alltid ändras. Klart du ska se till att få hjälp, du kan klara vad som helst with a little help from your friends=)!

Lilltösen, det går fort.

Kram

/Miss Lyckad - Har till och med hemhjälp ;-)

Anonym sa...

kalla mej int lilltös!

Anette sa...

den där uppgiften..
här kommer ett råd från en som jobbar på ett av alla lärosäten i lnadet:-)
Boka tid hos studievägledaren, kanske tillsammans med examinatorn, så att du får veta hur du ska göra.
Att ha en sån där grej hängandes är en typisk energitjuv så gör dig av med den....kram på dig