måndag, augusti 11, 2008

Ordning och reda

Nu är jag trött på den här röran!
Nu får det lov att bli lite ordning på tillvaron!
Och det ser ut att ordna upp sig, som det brukar.
I morgon kommer de sista i familjen hem igen, då blir huset fullt igen.
Stora barnet kom ju hem för ungeefär en vecka sedan, litet barn och pappan kommer som sagt imorgon. Dom fick två bonusdagar och stannade kvar på Ölandet.
Huset är rent och ganska prydligt. Det luktar gott och tvättbergen är ett minne blott.
Som sagt, jag gillar att vara ensam hemma...
Därmed inte alls sagt att jag ogillar att ha folk runt om kring mej, men ibland behöver jag få rå mej själv. Det har jag gjort nu.
Så, snart bryter ordningen lös igen. Litet barn börjar nian, sista året i grundskolan. HALLÅ!!!
Vart tog alla dom åren vägen?? Stort barn börjar gymnasiet och har fått körkortstillstånd...
Nu är jag trött, Stoppa världen, det går alldeles för fort, jag hinner inte med...

Imorgon är en annan dag.
Undrar vad som händer då??
Natti-natti//M

2 kommentarer:

Anette sa...

Jag kunde inte sagt det bättre själv :)
mitt stora barn har precis ryckt in i lumpen.....ja jisses....tiden! Hallåååååå

Miss Mess sa...

Ja, visst går det alldeles för fort.. Ibland skönt, ibland inte.