fredag, juli 18, 2008

Dagens händelser

Ännu en vecka har gått.
Tiden bara rinner iväg, snart börjar skolorna igen. Det är bara en månad kvar.
Somliga ser fram emot att börja och andra har panikångest...
Jag längtar, trots att jag inte går i skolan själv. Det är liksom lite mer ordning när skolan är igång och vardagen på plats på något vis.
I morgon firar vi igen - stora barnet fyller 16! Gode tid, vart tog dom åren vägen??
I dag har jag mojat ihop en meter smörgåstårta, en vanlig tårta, varit två gånger på vinden, första gången tog jag ner partytältet - den andra gången delarna som inte kom ner första gången...
Vi har satt upp partytältet i trädgården och satt fats det för att det inte ska blåsa iväg. Stormvindar och snudd på orkanvarning. Fast bara för att vara säkra på att ha någonstans att ta vägen om det regnar eller blir kanonvarmt.
Skönt att slippa tänka på sånt imorgon.

Om några dagar rapporterar jag hur det gick med allt.
Ha en bra helg//M

Inga kommentarer: