tisdag, juli 08, 2008

Regnig måndag...

Morgonpromenad i regnet med vännen G. Vi har en stående överenskommelse om att träffas kl 9 för morgonpromenad. Det är bra med rutiner. Då blir det liksom av. Skönt.
Och faktiskt så gillar jag när det regnar, har jag skrivit förrut. Fast det var rätt länge sedan.
Jag vet inte riktigt varför jag tycker så mycket om när det regnar, kanske är det en anledning till att kunna vara inne och plocka runt och fixa och dona? Fast jag har inte något emot att vara ute i regnet heller. Knepigt.
Dricker kaffe och tittar ut genom fönstret och funderar på vad jag ska göra idag. Behöver inte gå ut mer, och potatisen får ju sitt vatten ändå.
Alla djuren har fått sina gotter och vilar på maten. Före kl ett var tvättberget bestiget och avklarat allaredan, det var väl effektivt...
Men sedan hände inte så mycket mer.
Nu på kvällskvisten har det slutat att regna men det är fortfarande ganska kyligt.
Det är bra för kantarellerna och potatisen.

Tandborsten kallar, sen är det dags att nanna kudden.
Sussinussi hela bloggvärlden//M

Inga kommentarer: