fredag, juli 04, 2008

Nu så...

Detta är vad jag förmår i plantväg, varje år blir jag alldeles hopplöst förvirrad och handlar frön som ser jättefina ut - eller ska åtminstone bli det. Jättefina alltså. Fast inte hos mej, hopplös på plantor. Nästa år ska jag köpa färdiga eller önska mig i present.

Då är jag mycket bättre på cyckelställ... Visst blev det superbra? Skräphyllan fick flytta till andra sidan, fortfarande bara så länge - men vem vet hur länge det är? Det har en tendens att bli mer eller mindre permanent ju. Rampen in till garaget är för sonens moped, som inte kan stå ute av nån anledning...

Närbild på konstruktionen.



Denna stockros kommer från Borgholm på Öland för några år sedan. Dotter kom hem med frön och vi fick i år för första gången se den härliga färgen. Måste vara släkt med Ranas divavallmo... Är mycket nöjd och belåten.

Detta är dagsformen på dikesprojektet, inte mycket dike kvar nu... I första pallkragen växer det potatis så att det knakar. Mycket trevligt. Kanske blir det en arbetsplats för finbetonggjutning i den kragen som är brevid, det är inte så mycket jord i marken utan mest sten och sand så det borde kunna bli bra. Men först ska det bli stensättningar mellan, förmodligen någonting trappliknande- hu så tungt det är! Mera bilder en annan dag.

Nu är det faktiskt läggdags- imorgon ska jag måla en rosa flodhäst och en bitchig tjejgroda...
Dom ska få bo i trädgården någonstans också, kanske får ni se någon annan dag hur det blev.

Natti natti//M

2 kommentarer:

Jessica sa...

Jag e oxå helt hopplös på att dra upp plantor själv...tur att pappsen finns som e fantastiskt bra på det och som ger sin dotter några
kramiz

Anette sa...

Jag håller med lillasyster Jessica,
vi förlitar oss helt och hållet på att pappa fixart plantorna.
Det prunkar både tomatplantor och paprikaplantor i trädgården. Basilika i förnsterkarmen och tagetse i rabatten....
Så bra har vi det!

kram