lördag, juli 26, 2008

Skit och pannkaka...

I går när vi hade ätit middag och satt och småsurrade efter maten så sa det knaak...
Det var ett av köksskåpen som lossnade, vi har ett ganska stort kök som har vitrinskåp över diskbänken så att det nästan är ihopbyggt med vardagsrummet.
Det låter ju ganska dramatiskt att köksskåpet ramlar ner, men otroligt nog var det inte ett enda glas som gick sönder. Hur som helst blev det en hel del jobb i och med att skåpet på kanten gick sönder så behövde alla tre skåpen plockas ur. Det betyder att vi idag har hela köket översvämmat med glas och skålar och allt annat krafs som var inställt i dom. Ingen direkt höjdare kan jag konstatera. Det är skönt att vädret tillåter utomhusmåltider...
Just när sambon annonserat att NU skulle det nog vara dags att åka till Öland... Det betyder att jag får huset för mig själv ett par dagar upp emot en till två veckor. DET är min semester det. Att få vara själv hemma och rå om huset, städa ur det ordentligt och göra som JAG, vill NÄR JAG vill.
Nu blir det istället laga kök som prioriteras. Skåpet går nog att laga och det ger mig ju en anledning att rensa ur skåpen och kasta/ge bort en massa till loppis. Om man nu ska se det goda i saken...
Fast det var ju tur att det inte hände förra veckan, då hade det bllivit en överraskningsfest som hette duga...
Bilder på förödelsen så småningom.
Ha det gott i sommarvärmen // M

Inga kommentarer: