torsdag, februari 21, 2008

Jobb, jobb, jobb och lite annat..

Long time no see. Alldels för mycket jobb, för lite pengar, det är knappt att det betalar sig alls. Dessutom blir allt jobbet hemma: disk, tvätt, städ, matlagning, handling, ja allt det där som bara man själv vet att man gör, det blir bara inte av. Konstigt va?
Ja ja, jag vet att jag gnäller, men Inga är som bekant försvunnen...
Ingen som sett henne?
Nähä, trodde väl inte det heller.
Känner att familjen kommer i skymundan och inte får sitt när jag jobbar så här mycket.
Fast ungarna är nöjda, dom får åka bil till skolan eftersom jag passerar deras skola på vägen till min. Vad det nu är värt. dom åker tidigare med mej än med bussen, men föredrar ändå att åka bil med mamsen... Gott betyg?

Imorgon ska jag fylla kylskåpet så att råttorna inte kan gråta mer heller. Det är nästan helt tomt, någon mjölk har vi inte sett på flera dagar. Och all frukt och grönsaker är slut. Rejäl påfyllning kommer imorgon.

Kanske festar vi till på en trevlig middag, men det blir nog inte som den vi hade på Valentindagen...
Dessutom håller tvättkorgarna på att svämma över och alla har ont i fötterna efter Egons kulor som ligger i hela den delen av huset som han får springa fritt i. Det kanske är tur att han får springa så fritt, för hans bur är inte det renaste jag sett längre...
Det ska bli skönt med en veckas uppehåll, även om jag vet att det kommer att bli mycket "hemmajobba" då. Komma ikapp liksom.
I helgen ska vi gå på teater, det ser vi fram emot. Utan barn. Dom får klara sig själva. Det vet jag att dom gör, är inte ett dugg orolig.

Idag fick jag ett nytt batteri till min bärbara dator, det gamla brännde jag så den har behövt elström för att vilja vara med. Nu kan jag återgå till att skriva när jag vill, var jag vill. Härligt...
Även fast datorn är gammal och skruttig, begagnad och i det närmaste nästan utsliten så är det skönt att kunna skriva närsomhelst, varsomhelst.
Natti natti//Det är becksvart i skogen///
Sov sött// M

1 kommentar:

Anette sa...

Tänk vad vi är lika, alla vi Ingor.
Jag fattar inte heller vart hon tagit vägen.
jag har mina lediga fredagar men jag är INTE intresserad av att ägna min lediga dag till att städa och tvätta. Då kan jag lika gärna jobba 100% :/ eller tänker jag inte som alla andra nu?

Hur som , ha en underbar helg..