söndag, februari 24, 2008

Sportlov börjar bra

Lite trött bara, det blev sent igår. Det blir gärna det när vi lantisar bexöker stortan och far runt på aktiviteter.
Mannen med alla bilarna o jag själv fick ett teaterbesök i julklapp och detsamma fick min stora lillebror. Vi åt på ett väldigt mysigt litet ställe med bra mat vid st Eriksplan http://www.caliente.se/index.php?page=restaurant . Den kan vi verkligen rekomendera, trevligt och gott. Vi satt och pratade om ditt och datt och fick helt plötsligt jättebråttom när vi insåg att det var dags att gå vidare.
Vi åkte till cirkus för att se på Rivierans guldgossar. Dom promenerade (tror jag) till Intiman för att se Footloose.
Bra föreställningar båda två tror jag. Hoppas jag, dottern och jag skall se Footloose om två veckor och då hoppas vi att Måns mår bra igen! Det var ju därför som vi inte kunde se den föreställningen nu, eftersom vi hade ordnat det till dottern. Annars hade vi från början biljetter till samma show.
Tack snälla mamma och pappa! Vi vill ha biljetter nästa år också i julklapp...

Och jag kan inte låta bli att återigen skryta över mina duktiga trevliga snälla rara barn som utan knot tar hand om varandra och lagar mat tillsammans och äter i sällskap med varandra när vi är ute på galej. Det är så skönt att veta att dom fixar en lördagskväll själva utan att det händer en massa f-n-skap.
Toppenungar! Ni är bäst!
Nu åter till verkligheten igen, promenad och byta lakan står på dagens lista, lite lagom besvärligt och det finns rum för annat också.
Gott om kaninpluttar överallt liksom...
Ha en bra söndag alla glada // M

2 kommentarer:

Anette sa...

Hej

jag avundas dig lite det där med att ha tjejdag med dottern....jag har tre söner och de är inte så inne på det där med spa-dagar.

Tatueringen, jag ska träffa "min" tatuerare den 7/3 och bestämma vad och var och sedan är det dags att skrida till verket den 27/3...jag lovar att du ska få bilder :-)

Marieiskogen sa...

Tja, ibland kan man ju säga att det är inte något att avundas- när stickor och strån yr runt huset och dörrar smäller så att grejor ramlar från väggarna...
Mammor och döttrar, svårt att förklara.
Spännande med tatueringen!!